Over ons

Van harte welkom op de site van HSV Viscollege Vier Noorder Koggen ( VNK ) te Medemblik.

De hengelsportvereniging is opgericht op 12 mei 1949, door enkele enthousiaste vissers.

Deze vissers visten voor die tijd vanuit een cafĂ© hun wedstrijdjes, vooral op de baars.

In de jaren 60 is het witvissen steeds populairder geworden.

Het doel van de hengelsportvereniging is: het bevorderen van de hengelsport in alle disciplines en het beschermen en verbeteren van de visstand.

De hengelsportvereniging heeft in al die jaren die ze bestaan in diverse disciplines, zoals baarsvissen, witvissen en in korpsverband, successen behaalt op regionaal, federatief en op diverse Nederlands Kampioenschappen.                    Ook de jeugd heeft vooral in de jaren 70 en 80 diverse kampioenen opgeleverd.

Het Viscollege heeft ca. 850 leden.

De hengelsportvereniging is aangesloten bij: Sportvisserij MidWest Nederland (regionaal) en Sportvisserij Nederland (landelijk).

Met deze site hopen wij als bestuur iedereen de juiste informatie te geven, wat betreft de kosten Vispas, de reglementen, het wedstrijdprogramma's en andere evenementen die door de hengelsportvereniging worden georganiseerd.